Sunday 31 March 2013

1 MURID 1 SUKAN

29 Mac Jumaat

SELAMAT KEMBALI..........

Semua Pemain dan Staf Kejurulatihan mengucapkan selamat kembali kepada :

Muhd Nuh Azlan Syah bin Mohd Yusof dan Asman bin Zulkarnain telah selesai menjalani Latihan Pemilihan Fasa 2 di Akademik Bolasepak Negara, Gambang, Pahang. Alhamdulillah, mereka berdua telah selamat sampai ke rumah masing masing. Semoga rakan rakan MyKids dapat menjadikan kedua pemain ini sebagai batu loncatan untuk mencapai prestasi seperti mereka. Rajin berusaha, berdisiplin semasa menjalani latihan dan tingkatkan keupayaan individu dengan mempelajari kemahiran kemahiran yang telah diajar oleh jurulatih anda. Jaga pemakanan, ambil minuman yang secukupnya dan juga rehat yang teratur,

MAKLUMAN UNTUK PEMAIN DAN IBUBAPA

Dari bulan Januari sehingga bulan Jun nanti, adalah bulan yang sibuk dengan sukan permainan dan Kejohanan Olahraga.  Boleh dikatan  semua sekolah dan jurulatih sibuk mencari pemain untuk menyediakan pasukan sekolah ke pertandingan antara sekolah, antara Zon dan pertandingan peringkat MSSD.

Kebanyakan jurulatih di sekolah berusaha keras  mencari pemain berbakat untuk mewakili pasukan mereka. Jadi pada pelajar yang berbakat dan berpotensi lebih dari satu  sukan permainan akan menjadi harapan , rebutan di antara jurulatih agar pemain tersebut dapat mewakili  pasukan sekolah. Ada di antara jurulatih tidak sedar bawa mereka mempunyai banyak pilihan lain untuk memilih pemain kerana yang penting, mereka perlu mencapai kejayaan sedangkan konsep memberi peluang kepada pemain lain telah dilupakan. Sukan untuk keseronokkan telah tiada kecuali bermain bermatian untuk menang sahaja.

DENGAN ITU, IBUBAPA FIKIRKAN ....

Untuk makluman pemain dan ibu bapa, saya sarankan agar anak tuan dan puan boleh membuat pilihan yang bijak di dalam sukan mana yang mampu anak tuan puan boleh memberi tumpuan yang lebih. Dasar Kementerian Pelajaran Malaysia juga telah melaksanakan dasar 1 Murid 1 Sukan supaya murid dapat bersukan.dan bergiat secara kompetatif dalam sukan yang diceburi.

Elakkan anak tuan puan dari kelesuan, keletihan dan kecederaan yang berlaku dari sukan yang  diceburi. Sebarang keceferaan yang berlaku daei satu sukan yang diceburi , mudah untuk dikenalpasti dan pemulihan boleh dilakukan dan dirujuk dengan ISN atau Pegawai perubatan yang sesuai..

No comments:

Post a Comment